jak podbić pinterest

Jak podbić Pinterest?

Jak podbić to społecznościowe królestwo inspiracji, jakim jest Pinterest? Czy jest sens inwestować w niego czas?

Jak najbardziej.

Mówią, że Pinterest jest dla tych, którzy mają co pokazać: wnętrza, makijaże, stylizacje, zdjęcia z podróży, fotografie posiłków… Ja, pisząc o książkach i jeszcze czytając na czytniku, nie mam czego pokazywać – moje treści to teksty.

A jednak Pinterest jest moim głównym źródłem ruchu i to bardzo wartościowego.

 

To wpis o tym, jak ogarnąć Pinteresta krok po kroku i jak ja z niego korzystam.

Dla zachęty pokażę Wam moje statystyki z ostatniego miesiąca. Oto wyniki książkowej blogerki bez imponującej biblioteczki:

Pinterest - statystyki i zasięgi

 

Czyli da się!

 

Do czego służy Pinterest?

Pinterest służy do kolekcjonowania. To tam zbierasz estetyczne i ciekawe zdjęcia, cytaty, obrazki, memy, infografiki. Tworzysz tablice z wymarzonymi celami podróży, inspirującymi wnętrzami, przepisami do wypróbowania, pomysłami na organizację wesela czy stylowymi ubraniami.

To także miejsce do poszukiwania inspiracji, które Pinterest oferuje nam na podstawie kolekcji innych użytkowników.

 

Uzupełnij swój profil

Zaczniemy od uzupełnienia profilu:

🖋 Uzupełnij nazwę konta: nazwiskiem lub nazwą firmy + branżą, słowem kluczowym. Nazwa może być długa, więc warto to wykorzystać. U mnie to “Agnieszka Kajdzianka | Blogerka z AlicjaMaKota, mól książkowy”.

🖋 Uzupełnij opis konta – podsumowanie tego, kim jesteś i co znajduje się na Twoim koncie. Opis skierowany powinien być dla ludzi (nie wyszukiwarek), ale jednocześnie zawierać słowa kluczowe.

🖋 Uzupełnij adres strony internetowej i potwierdź swoje prawa do niej. Żeby to zrobić, podążaj za tą instrukcją.

 

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Ok, czyli słowa kluczowe są ważne.

Wiele już przychodzi Ci do głowy, ale to zapewne nie wszystko, czego szukają Twoi potencjalni odbiorcy. A czego szukają?

Możesz to sprawdzić, wpisując słowo kluczowe w wyszukiwarkę. Pinterest od razu podpowie Ci, czym możesz uzupełnić swoją frazę:

Wyszukiwanie słów kluczowych - Pinterest

Po przejściu do wyników wyszukiwania, Pinterest u góry zaserwuje kolejne sugestie. Po angielsku wypluwa dużo więcej propozycji, więc też warto je sprawdzić.

Jak znaleźć słowa kluczowe na Pintereście

Ja chcę docierać tylko do polskich odbiorców, dlatego wszystkie opisy i słowa kluczowe wpisuję po polsku.

 

Jakie tablice założyć?

Ok, to teraz potrzebne są nam tablice. Czas stworzyć tablice związane z tematami, które będą interesować Twoich odbiorców.

Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą biżuterii. Jakie tablice powinieneś stworzyć?

Zapewne coś w stylu: “Modne kolczyki”, “Srebrne bransoletki”, “Biżuteria kobieca”… ale nie tylko. Musisz myśleć bardziej jak użytkownik. Czego szuka i po co przychodzi na Pinterest?

Ja stworzyłabym np. takie tablice: “Ślubne stylizacje”, “Porady modowe”, “Przechowywanie biżuterii”.

 

A skąd Pinterest ma wiedzieć, o czym jest nowo stworzona tablica?

📌 Uzupełnij nazwę tablicy słowem kluczowym.

📌 Uzupełnij opis tablicy słowami kluczowymi. Tutaj możesz umieścić ich naprawdę sporo.

📌 Uzupełnij typ tablicy.

📌 Dodaj do tablicy pierwsze piny. Takie, które są już na Pintereście i które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu Twojej frazy kluczowej. 5-10 takich pinów na początek wystarczy.

 

Teraz możesz przypinać do tablic swoje własne piny!

 

 

Możesz założyć sobie również tajną tablicę, która będzie widoczna tylko dla Ciebie. Dodawaj tam piny, które zainspirowały Cię formatem, tematem czy stylem – przyda Ci się to przy tworzeniu własnych pinów.

 

 

Jakie piny tworzyć?

Podłużne, kontrastowe, zawierające kolor czerwony. Tak w skrócie o tym, co najlepiej sprawdza się na Pintereście.

 

 

Jak dodawać piny?

Możesz dodać je albo z dysku swojego komputera (uzupełnij wtedy stronę internetową, na którą ma być odesłany użytkownik po kliknięciu w pina) albo bezpośrednio z sieci.

(Nazwa pliku, który przesyłasz z komputera na Pinterest, nie ma znaczenia).

Przy dodawaniu pina, uzupełnij tytuł, opis i wybierz tablicę, do które ma być przypięty. Ja w opisie wpisuję jedno zdanie podsumowujące dla użytkowników plus słowa kluczowe na sztywno. Można dodać szerszy opis, ale ja nie zauważyłam diametralnej różnicy w statystykach, więc nie poświęcam na to dodatkowej energii.

Ten sam pin możesz dodać do kilku różnych tablic, do których pasuje tematycznie. Ja bym tutaj jednak zbytnio nie szarżowała. Pinterest uwielbia przede wszystkich świeże piny.

 

 

Pinterest jest wdzięcznym medium, kiedy poświęci mu się trochę czasu. Co najlepsze, cykl życia pinów jest bardzo długi, to całe miesiące. W porównaniu do innych mediów społecznościowych, gdzie treści żyją do maksymalnie kilku dni, to naprawdę dużo. Raz wykonana praca może przynosić efekty przez długi czas.

Miłej przygody z Pinterestem!


A Wy korzystacie z Pinteresta?

7 komentarzy do wpisu „Jak podbić Pinterest?”

  1. Korzystam z Pinteresta w celu szukania inspiracji do różnych rzeczy, jednak sama nic na niego nie wstawiam – przyznaję, że pierwszy raz słyszę o tym, jak wygląda prowadzenie konta na Pintereście od strony wstawiającego treści! Bardzo pomocny post 🙂
    Myślisz, że Pinterest może pomóc w prowadzeniu konta na Instagramie? Nie jestem pewna, czy na tyle dużo osób sprawdza autorów zdjęć, żeby generowało to faktycznie jakiś większy ruch w kierunku Instagrama 🤔

    Odpowiedz
      • Więc – zabrałam się za próbowanie 😉 Mam tylko pytanie – jak ustawiłaś tak długą nazwę konta? W polu “nazwa użytkownika” można wpisać tylko jedno słowo (/słowa bez spacji), a przy nazwisku jest dość spore ograniczenie znaków 🤔

        Odpowiedz

Dodaj komentarz