14 narzędzi, które usprawniają prowadzenie bloga

Niby do prowadzenia bloga powinien wystarczyć program do notowania i klawiatura (no i platforma umożliwiająca prowadzenie bloga), ale zawsze można skorzystać z opcji, które ułatwiają blogowanie. Są narzędzia, które znacznie usprawniają pracę i pomagają oszczędzić czas.

W każdy pierwszy czwartek miesiąca publikuję tekst na temat blogowania. Wszystkie wpisy z tej serii znajdziecie pod tagiem Blogowanie.

Oto moje ulubione narzędzia, z których regularnie korzystam.

 

14 narzędzi do blogowania

 

14 narzędzi do blogowania

 

1. Media społecznościowe

Instagram, Pinterest, Facebook (od niego już raczej odchodzę), również TikTok – pomagają się wybić, dotrzeć do potencjalnych odbiorców i zdobyć czytelników.

 

2. Canva

Mój ukochany program służący do projektowania pinów, grafik i wizualnych cudów.

 

3. Forest – Stay focused

Apka, która oduczyła mnie bezsensownie sięgać po telefon. Polega na hodowaniu drzew we własnym lesie, które rosną tylko wtedy, kiedy nie przełączysz ekranu na inną aplikację.

 

4. Słownik synonimów

Bardzo się przydaje, kiedy znajdę w tekście zbędne powtórzenie albo kiedy szukam mniej banalnego słowa.

 

5. Evernote

Mój ukochany notatnik do zapisywania wszystkich pomysłów na bloga, planowania wpisów, zapisywania inspiracji, rzeczy do zrobienia – i w ogóle wszystkiego, co można zanotować.

 

6. Smush

Wtyczka WordPressowa. Narzędzie służące do kompresji zdjęć – pomaga znacznie przyspieszyć bloga.

 

7. Wyszukiwarka Google

Narzędzie, które podpowiada najczęściej używane frazy do wyszukiwania treści i podobne zapytania. W wyszukiwarce sprawdzam też, kto do mnie linkował, wpisując:
-site:alicjamakota.pl „alicjamakota.pl”

 

8. Calmly Writer

Minimalistyczny edytor online do pisania. Tylko Ty i klawiatura.

Kiedy włączam tryb pełnoekranowy (F11), zrzut całego mojego ekranu wygląda tak:

narzędzie do pisania - calmly writer

9. PageSpeed Insights

Służy do sprawdzania szybkości bloga na telefonie i komputerze. Jednocześnie udziela wskazówek, jak przyspieszyć bloga.

 

10. Keyword Planner

Narzędzie Google’a do badania popularności fraz i słów kluczowych.

 

11. Google Analytics

Narzędzie do śledzenia ruchu na stronie. To dzięki niemu wiem, ile osób czyta moje wpisy, które są popularniejsze i jakie źródła dają mi najwięcej ruchu.

 

12. Later

Narzędzie do planowania i automatycznego publikowania zdjęć na Instagramie.

 

13. Tailwind

Narzędzie do planowania i automatycznego publikowania pinów na Pintereście.

 

14. WP Optimize

WordPressowe narzędzie do optymalizacji naszego bloga.

 

 

Sporo tego jest, ale używanie tych narzędzi tylko ułatwia i przyspiesza moją pracę. Dzięki nim blog lepiej się pozycjonuje, szybciej działa, ładniej się prezentuje i dociera do c większej ilości osób.
Polecam!


Macie jakieś swoje ulubione narzędzia, z których korzystacie przy tworzeniu?

 



Jeżeli nie chcesz przegapić kolejnych wartościowych wpisów, zaobserwuj mój profil na Instagramie i bądź na bieżąco 🙂



3 komentarze do “14 narzędzi, które usprawniają prowadzenie bloga”

  1. Super są te wszystkie narzędzia! Z prawie wszystkich obecnie korzystam. Mam też do ciebie taki pytanie. Jak robisz to, że kiedy zdjęcie na twoim blogu się ładuje to wyświetlają się takie serca, a nie taka ikonka jak zwykle?

    Odpowiedz
    • Wtyczka BJ Lazy Load (dzięki niej na blogu nie ładują się od razu wszystkie zdjęcia, tylko te, które są na ekranie i blisko krawędzi) – Ustawienia BJ Lazy Load -> Adres URL obrazka zastępczego -> i tam wpisuję adres obrazka zastępczego, tego z serduszkiem 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz